5 april 2011

TISDAGSTEMA: FAVORITINREDNINGSBUTIKER

Igår var det en helt ljuvlig dag och vi var ute en bra stund på eftermiddagen efter en skön sovstund.
Hittade lite snödroppar i trädgården och plockade in dem tillsammans med lite videkvistar
Nu till Tisdagentema hos FABRIKEN : Favoritinredningsbutik.
Här kommer några av de butiker som jag gillar

VITA RANUNKLER
Min vän Marie har en ljuvlig liten butik i Hjo, den perfekta butiken för mig.
Gamla ting samlat med blommor en slående kombination.


BOHEMIAN HAPSERIE/VINTAGE BY NINA
Nina har en helt fantastisk café butik i Ängelholm, där kan man bara sitta och njuta av miljön och fantastisk mat.

GRANIT
Jag vill helst inte köpa något som är nyproducerat, men hos Granit gör jag undantag.

TVÅ STOLAR
Jag är så fruktansvärt glad över att ha en blomster/inredningsbutik i min närhet som har fantastiska blommor och vackra ting.
Dessutom så blandas det in gamla ting och möbler vilket är kanon.
Känner man sig nere är det bara att bege sig till Gunilla så blir man på toppenhumör.

LUNDAGÅRD FORM OCH INTERIÖR
Är en butik som jag en dag hoppas kunna ta mig till.
Jag älskar deras stil och filosofi, en skön mix.

Skulle nog kunna göra listan hur lång som helst, men vi stannar här.

Ha en mysig tisdag
kram
sandra

19 kommentarer :

  1. Ett par av dem har jag besökt, Nina har ju så mycket fint..
    Granit handlar jag en hel del på också.

    Ha en bra dag och Kram

    SvaraRadera
  2. Oh vilket bra tema ni har denna vecka :)
    Massa fina tips om underbara butiker.
    Snödropparna är ljuvliga :)
    Ha en fin tisdag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. jag gillar med Lundagård!

    Fina bilder du visar idag, jag gillar närbilder :)

    ha d gött
    kraaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Hade jag bott närmare hade jag nog besökt dessa butiker. Sverige är långt.

    Ha en skön tisdag. // Lissen

    SvaraRadera
  5. Åhhh, alla dina favoriter är mina också !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  6. Har inte haft lyckan att besöka någon av dessa butiker...ännu.
    Men jag hoppas på det. Maries skulle jag väldigt gärna vilja se. Tyvärr bor jag ju i fel landsända...

    Ha en fin dag
    Kram Viveka

    SvaraRadera
  7. Hej Sandra!
    Många härliga butiker du tipsar om:)Själv har jag dock bara besökt Maries ljuvliga butik men jag hoppas kunna besöka Ninas i sommar.
    Ha en fin dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. Känner också att jag bara måste besöka Lunda Gård nästa gång familjen åker till Finland...ett genomförbart projekt alltså!
    Eija

    SvaraRadera
  9. Hej! DEt var ett par nya bekantskap för mig, ska kolla upp dom =) Lundagård faller mig i stilen också!

    Maries butik har jag inte haft tillfälle att besöka ännu men måste nog snart ordna till det.. Hon lä ha så mycket fint!

    Snödroppar gillas här. Blev glad igår då jag upptäckte att det växer ett hav av krokusar, tulpaner, snödroppar & påskliljor här på gården! Spännanade =) Få se vad det annars dyker upp (första våren här..)
    Kramisar

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra! Vi har torpet i älmhult eller strax utanför. fast det är Roberts pappa som äger det nu. Vi får se om vi tar över det om de ska sälja. Det snackas lite om det. Var bor du förresten? Kram!

    SvaraRadera
  11. Men nu såg jag ju på din profil var du bor. Inte så jätte långt från Älmhult väl? =)

    SvaraRadera
  12. Härliga butikstips. Tack!! Söta små snödroppar...vi var oxå ute och pysslade i det härliga vädret...man blir bara så glad av solen:)))))))

    kramis kråke

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra
    Vad mysigt med så många favoriter :)
    Håkan

    SvaraRadera
  14. Hej!!
    Nina hoppas jag kunna besöka i vår eller sommar, tänkte jag skulle gjort det förra året.....
    Är så nyfiken på detta ställe!

    Kul att se vad du har för favoriter;o)
    Malin

    SvaraRadera
  15. Så duktig som du är på att hitta de där godbitarna på loppis så behöver du knappt någon inredningsbutik! :0) Har ni redan fått upp vackra snödroppar? Måste nog ut och ta mig en närmare titt i min trädgård också... Vem vet vad som kommer fram under all snö?

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  16. Vackra sndröppar du plockat in min kikar upp som små små knoppar så vi får vänta lite till på att få plocka in. Satt penseér idag..sä härligt att få planter ut.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  17. Tack världens gulligaste Sandra!!! Längtar massor tills vi ses igen!

    Vi hörs senare i veckan!
    Kram marie

    SvaraRadera
  18. Hej Sandra!
    Jag måste bara börja med att säga WOW - vilka otroligt fina bilder Carina har tagit... och ditt pysselrum är bara så fint!

    Jag hoppas få möjlighet att titta förbi hos Marie någon gång i sommar. Hade siktat in mig på loppisen, men som vanligt så kör det ihop sig med bland annat att gubben jobbar dygn..

    ha det gott, kram från mig

    SvaraRadera
  19. Älskar ditt pysselrum... Vi är nog inne på lite samma bana.. Jag kanstar ut rosorna ur mitt liv... (Har väl egentligen inte varit någon romantiker någonsin).. Det ruffa, slitna, råa, industriella passar mig mycket bättre..
    Fast prickarna får vara kvar.. Det är någonting med prickar.. ;)

    Tack för att du inspirerar såå!
    Kram Evelina

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra