8 augusti 2011

VARDAG IGEN....

Ja då var den här första arbetsdagen efter semestern, och det känns inte så ångestfullt.
Kanske beror det på att jag bara jobbar halvtid och får ut rätt mycket av dagen ändå.

Vi har spenderat sista veckan i Halmstad och det var skönt igår när man kom hem och landade, efter en hemsk regning dag så visade sig solen och kvällen blev skön.
Ett bra avslut!
Semestern brukar betyda att man lyckas ta sig igenom någon bok och i år har jag lyckats med två stycken och är inne på min tredje.
Det har varit "Carrie", som handlar om Sex in the City karaktären innan hon flyttade till New York, sedan "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skärringen en kanonbok om att vara mamma och nu självbiografin om Slash.
Jag tycker väldigt mycket om att läsa biografier och Guns N Roses var mitt absoluta favoritband på 80-90 talet , den är super det jag hittils har läst.
Det blev lite kontrast på bilden , romantiskt med sex, drogs and rockn´roll
Kudden har min söta mor köpt till mig och kommer i från Indiska, gillar den så mycket.

Nu får ni allt ha en bra måndag hur ni än spenderar den, på jobbet eller på en strand någonstans.

Kram
sandra

23 kommentarer :

  1. Helllloooooo
    vad gött och bara jobba halvtid! Lite av varje 'är aldrig fel, kudden var supersöt!

    Må bäst/ kram malin

    SvaraRadera
  2. Indiska har mycket snyggt nu såg jag, synd bara att vi inte har affären i närheten! Mycket lapptäcken, färgkrockar och sammet, tänkte drapera min soffa i vardagsrummet i sådant. Slash biografi ligger och väntar här också, felet är bara att jag aldrig får ro att läsa någon bok. Vill helst sträckläsa, kan man inte det så tappar jag lätt tråden.
    Rock´n roll är även min grej musikmässigt, var en hårdrockarbrud på 90-talet! Vart tog hon vägen?
    Ha det gott, här vankas det kontor efter en skön semester också. Det får väl gå...
    Eija

    SvaraRadera
  3. Underbart med böcker. Vilken fantastiskt fin kudde...I like. Skönt med att jobba ½ tid då kan du fortfarande njuta. Jobbar själv just nu 25% inte fel det...Önskar dig e skön start på veckan. Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Det är så underbart med sommaren, att man äntligen har tid att läsa! Tänker varje höst att nu ska jag fortsätta läsa så här mycket hela året.. får se om det går att hålla den här gången :-)

    H en fin måndag!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  5. Hej
    Hoppas du får en bra start ;))
    Det var länge sen jag var på indiska, kudden är jättefin!! Snäll mamma ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  6. Hejsan!

    Hoppas att du får en bra första arbetsdag.. Det brukar gå ganska så bra bara man kmr igång.

    Jag tkr att det värsta är att komma isäng på kvällarna. Och att lyckas somna när man väl krypit ner.

    Jag läser också massor på semestern. Mest deckare - gillar författare som Anna Jansson, Mons Kallentoft, Roslund& Hellström.

    Ha en bra start på veckan!
    kramen Jenny

    SvaraRadera
  7. Härlig kudde! Tänker alltid att jag skall sy någon liknande av tygrester, men det blir ju aldrig av men nu fick jag lite inspiration!
    Härliga inlägga att titta igenom, har inte tittat in på många bloggar i sommar så man ligger lite efter.
    Skön fortsättning på de lite ruggiga höstdagarna, fast ni kanske ännu har fint väder dit söderut :-) så skönt att du kan jobba halvtid!

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig kudde - ljuvliga färger mot det vita och bruna!
    Ja, läsa böcker är verkligen något man kan unna sej när man är ledig! Har själv inte kommit igång riktigt än med läsandet - har ingen bok som lockar för tillfället! Tackar för tipsen!

    Ha en bra vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. What a beautiful pillow !!...enjoy your week....love Ria...xxx...

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra.
    Vilken fin kudde, den måste jag missat. Har sett massa fint på Indiska den sista tiden:)

    Härligt att läsa lite böcker:)Mias bok ligger här hemma och väntar. Kanske ska krypa upp i soffan med en kopp te idag och börja på den..
    Ha en skön måndag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Japp, nu var man tillbaka i vardagen igen....Men jag jobbar 75%, så det får allt gå:))
    Finfin kudde! Är oxå inne på min tredje bok den sommaren!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Underbar kudde. jag har läst den av Mia Skärringer och sett hennes pjäs- så bra! Jag har äntligen lite semester. kram Johanna

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Vilken fin kudde! Hoppas du har haft en fin första dag på jobbet.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Härlig uppiggande färgklick:) Christina

    SvaraRadera
  15. Åh vilken fin kudde! Jag köpte två liknande för länge sedan men i bruna färger och sen var de nog inte lika stora heller. Men fina! Mycket fina :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Hoppas första arbetsdagen gick bra, halvtid är helt perfekt med små barn. Det började jag med när sonen var liten också. Så fin kudde, och så snyggt du draperat tyget över fåtöljen. Den boken du läser ska jag läsa också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  17. Jag gör ungefär som du jobbar deltid för att ge livet lite annan mening..Men sedan har jag förståss butiken, men den ger mig sådan energi så den räknas inte=)
    Ps! Håller med om Mias bok jag läste och skrattade så jag nästan ramlade av solstolen i Thailand=))

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig kudde, så glada färger på den!! Och där står ju din superfina provdocka i bakgrunden :-) Här öser regnet ner just nu, blev nästan som storm från att ha varit lugnt och soligt för en halvtimme sen, konsigt?? Så jag fick sitta inne istället :-) Ha en fin dag. Kram Paula

    SvaraRadera
  19. Härligt med god läsning så kan man bara inte sluta läsa...läsa! Fin kudden en riktig vill ha i härliga färger. Ska nog ta mig i kragen och sy lite kuddar på höstkante...med färg på...mustiga höstfärger.


    Kram Marina

    SvaraRadera
  20. Herlig o9g fin pute du har fått deg.Å lese er alltid hyggelig ..selv om det blir alt for sjelden for meg...

    Klemmer o=)..

    SvaraRadera
  21. Vilken läcker kudde. En fin färgklick!!!
    Mysigt att ta sig tid att läsa en bra bok...
    Ha en mysig kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  22. Hej Sandra!

    Håller med dig om att det inte var nån ångest inför jobbstarten i år, jag tror att jag fokuserat väldigt mycket på att ta vara på alla njutartillfällen som bjuds och de kommer ju att finnas även fast man börjat jobba ;)

    Härlig kudde!

    Åh jag har inte läst en enda bok denna semester, det är ju bedrövligt.. jag brukar sluka ett par tre stycken i alla fall. Vet inte vad det beror på att jag inte läst nåt i år :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra