4 februari 2016

INSLAG AV RETRO

Vårt hus var från början när det byggdes 1946 ett två lägenhetshus, som sedan 1980 gjordes om till ett en familjs hus.
Vi har därmed en hall på övervåningen som egentligen inte fyller någon direkt funktion, det finns en tanke att öppna upp och ta bort ett rum så att man kan få ett allrum när man kommer upp.
Dock behöver vi alla rum på övervåningen så det får stanna att bara vara en tanke.
Men det är alltid kul att fantisera.
Det är ca 3 år sedan jag målade golv och vägg och skåp mörkgrått och det är jag så himla nöjd med, har haft tankar på att måla resten av panelen mörkgrå också.
Kulören på väggen heter Svartpeppar från Juton.
Golv och skåp är målat med Ottossons linoljefärg Mörkgrå.
Mattan är en gammal rya.


Min grundstil är lantlig men jag gillar att blanda in inslag av retro.
Lampan är från Ikea och den kommer från mina svärföräldrar.
Här uppe tänkte jag har en kaktus arme, ska hitta en stor typ high Chaparall som ska stå längst bak.

Kram
Sandra

2 kommentarer :

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra